Selesai pertemuan ringkas dengan rakan politik

Selesai pertemuan ringkas dengan rakan politik. Banyak point yang kami analisis untuk politik Kelantan kali ini.
.
Nampak bersungguh betul BN nak tawan Kelantan kali ini. Namun itu hanya apabila dilihat pada aspek pelaburan.
1. Hospital Kuala Krai.
2. Lebuhraya sambungan merapoh.
3. Ucaptama pemuka² BN bersekali dengan jamuan makan & sumbangan.
4. Jalan² Bentong - Gua Musang sedang giat dibaiki.
.
Namun jika dilihat pada barisan calon pula, nampaknya seolah BN sekadar mahu tingkatkan majoriti sahaja.
.
Menarik politik Kelantan. Yang pertama kalinya tanpa TGNA.

Puasa kali ni kurang meriah dengan polemik solat tarawikh

Puasa kali ni kurang meriah dengan polemik solat tarawikh. 8 rakaat ke 20 rakaat? Patut ke tak surau tu depa siap selang lagi dengan tazkirah, amalan mana ni? Tak ka bidaah?
Mungkin salah satu sebabnya, masyarakat masih rancak dengan bicara politik. Fenomenanya luar biasa. Bulan ramadan tak dirasai.
Ustaz ustaz jadi tidak lagi relevan. Maka, untuk mengembalikan polemik supaya para 'ostad' kekal relevan dan rasa mendapat tempat dalam masyarakat. Nah.
Aku bagi isu solat jumaat di hari pertama hari raya. Wajib lagi ka bila dah solat sunat raya?
UAI: https://m.youtube.com/watch?v=dVHU71oxWmQ
Dr MAZA: https://m.youtube.com/watch?v=GsSIJjupnU4
Dr RORA: https://m.youtube.com/watch?v=T-tfwR4N44Y
Dr AAM: https://m.youtube.com/watch?v=uf20XvpsLrc
Ustaz Adi: https://m.youtube.com/watch?v=hnBD8RZCK-0
Ustaz Rasul Dahri: https://m.youtube.com/watch?v=VGkfS87MtMU
-----
Kesimpulannya nak ikut mana? Wajib ka tidak?
Ikutlah mana hang nak ikut, yang penting yakin itu yang sohih dan tidak mengecam sehingga berlebih lebihan orang lain yang berbeza pendapat.
Enta sendiri pilih mana?
Pendapat al Albani lah boh. Jumaat tak payah, zuhur pun tak payah. Kita makan ketupat dengan rendang udahlah.

PARA ULAMAK NYATAKAN DENGAN JELAS ADALAH DILARANG UNTUK ORANG KAFIR MASUK KE DALAM MASJID JIKA MASUKNYA ITU DENGAN TUJUAN MENDAPATKAN MILEAGE POLITIK

PARA ULAMAK NYATAKAN DENGAN JELAS ADALAH DILARANG UNTUK ORANG KAFIR MASUK KE DALAM MASJID JIKA MASUKNYA ITU DENGAN TUJUAN MENDAPATKAN MILEAGE POLITIK.
Dengan itu adalah dilarang bagi ahli politik DAP (Hannah Yeoh, Sivarasa, Tony Pua, LGE, dll) untuk memasuki masjid dan adalah DILARANG BAGI KAUM MUSLIMIN MEMBERIKAN KEIZINAN untuk mereka masuk masjid. Perhatian kepada semua khusus ahli Amanah dan PKR, dilarang membawa mereka masuk dalam keadaan kamu tahu orang itu masuk untuk tujuan politik!
Saya kira begitu juga halnya dengan orang kafir menghadiri majlis berbuka puasa kaum muslimin. Jika kehadirannya sebagai helah untuk meraih pengaruh politik, maka ia adalah dilarang. Lagi-lagi ia sudah jelas kedegilannya atau permusuhannya terhadap kedudukan islam.
Saya tidak qiaskan hukum orang kafir menyertai majlis buka puasa dengan hukum orang kafir memasuki masjid. Saya cuma mengambil hukum umum larangan bersedudukan dengan orang kafir yang mahu membawa fitnah (kerosakan) pada agama kaum muslimin dan kedudukan mereka.
Wallahua’lam.
Ust Zaid Zainur Rashid

Fokus gerak kerja kempen Bagi pihak PAS saya harap seluruh jentera parti memberi fokus kepada usaha gerak kerja meningkatkan sokongan kepada parti pada 9hb Mei nanti

Fokus gerak kerja kempen
Bagi pihak PAS, saya harap seluruh jentera parti memberi fokus kepada usaha gerak kerja meningkatkan sokongan kepada parti pada 9hb Mei nanti.
PAS juga berharap rakyat berhati-hati dengan permainan saraf dan berita palsu yang sengaja disebarkan untuk mencuri undi mereka berdasarkan matlumat dan berita palsu.
Dalam situasi media sosial yang terbuka, permainan saraf akan terus menyubur dan digunakan secara dahsyat untuk mencipta fitnah menipu rakyat untuk menolak musuh politik.
Contohnya, tidak mustahil ada musuh yang menyamar penyokong PAS lalu mengeluarkan kenyataan melampau dengan sengaja, tapi sebenarnya bukan dari ahli PAS.
Di dalam isu Nik Omar, bagi PAS, kenyataan yang dikeluarkan oleh Nik Abduh mewakili pihak keluarga beliau, dan tidak perlu ada kenyataan lain. Tindakan beliau bertanding atas tiket Pakatan Harapan adalah urusan dan pilihan beliau sendiri yang tidak perlu diperbesarkan.
PAS ingin tegaskan hanya kenyataan pimpinan utama sahaja adalah kenyataan rasmi parti. Manakala kenyataan lain, PAS tidak bertanggungjawab.
PAS menganggap sebarang kenyataan melampau yang menyerang beliau adalah tindakan yang keterlaluan.
Dalam sistem demokrasi yang diamalkan di Malaysia, seseorang itu bebas untuk memilih mana-mana parti yang diingini. Perkara ini bukan perkara baru dalam politik Malaysia. Terlalu banyak kes yang berlaku semasa atau sebelum ini.
PAS akan meneruskan kerja berkempen untuk meningkatkan sokongan rakyat sejajar dengan akhlak Islam dan Budaya Politik Matang dan Sejahtera untuk Malaysia sejahtera.
Tuan Ibrahim bin Tuan Man
Timbalan Presiden PAS.
1 Mei 2018

Khamis 19 Apr DUN Sg Rapat Calon Pakatan Harapan N44 Sg Rapat turun ke PDM Desa Pelancongan PDM Desa Pakatan PDM Seri Rahmat dan PDM Sg Rapat bersama team kempen

Khamis 19 Apr - DUN Sg Rapat
Calon Pakatan Harapan N44 Sg Rapat turun ke PDM Desa Pelancongan, PDM Desa Pakatan, PDM Seri Rahmat dan PDM Sg Rapat bersama team kempen.
Bermula dengan minum pagi di Gerai Rosly Desa Pinji seterusnya calon bergerak ke PDM Seri Rahmat menziarahi penduduk kampung yang uzur.
Kemudian, calon melakukan ziarah kebajikan di PDM Desa Pelancongan dan mengedar risalah PH di PDM Desa Pakatan.
Akhir sekali, calon bertemu pengundi di Pasar SPPK di mana peniaga dan pengunjung pasar tersebut majoriti mengundi di Sg Rapat.
Semua yang di temui menyatakan sokongan kepada Pakatan Harapan
#lawantetaplawan
#lawansampaimenang
#pakatanharapantawanperak

PILIHANRAYA UMUM KALI KE 14 Asslamualaikum Dan Salam Sejahtera WATIKAH Alhamdulillah tahniah dan takziah kepada sahabat sahabat yang terpilih menjadi calon pakatan harapan pada pilihanraya umum kali ini

PILIHANRAYA UMUM KALI KE 14
Asslamualaikum Dan Salam Sejahtera
WATIKAH
Alhamdulillah, tahniah dan takziah kepada sahabat-sahabat yang terpilih menjadi calon pakatan harapan pada pilihanraya umum kali ini. Di fahamkan semua calon telah menerima watikah dari parti masing-masing (KEADILAN.) Nasihat dan Pesanan saya, Pikulah amanah rakyat ini dengan sebaiknya Jangan kianati perjuangan dan harapan rakyat kepada anda. Kepada mereka yang tidak terpilih anda semua adalah perjuang yang hebat, teruskan memenangkan pakatan harapan seperti hasrat kita bersama.
PENAMAAN CALON 28 APRIL 2018 (SABTU)
"SEMUA AKAN BANTU TUMBANGKAN UMNO BN"
Esok adalah hari penamaan calon pilihanraya kali ke 14, kebetulan esok adalah hari cuti. Dengan itu datanglah ramai-ramai beri sokongan kepada calon-calon pakatan harapan di seluruh Malaysia. Sudah pasti kita akan berhadapan dengan sahabat kita dari barisan nasional. Tunjuklah akhlak dan sikap yang baik kepada mereka, mudah-mudahan mereka akan menyertai kita selepas hari penamaan calon kerana terkesan dengan sikap kita yang hormati hak demokrasi.
Jagalah kebersihan dan keselamatan masing-masing. Jangan lakukan provokasi yang akhirnya merugikan pakatan harapan. Berilah kerjasama yang baik kepada pihak berkuasa dan petugas pakatan harapan.
KEMPEN
Selepas hari pernamaan calon, maka bermulakan kempen selama 8 hari. Berkempenlah dengan baik dan bijak. Sampaikan penerangan, maklumat dan matlamat pakatan harapan memerintah malaysia kali ini. Elakkan perdebatan di tempat-tempat awam dengan pengundi, penyokong dan ahli parti lawan.Penerangan yang bijak mudah faham akan membuatkan para pengundi akan memilih pakatan harapan kali ini. Yakinkan mereka pakatan harapan akan memerintah Malaysia dengan lebih baik dari barisan nasional.
PACABA= Polling Agent + Counting Agent + Barung Agent
Polling dan caunting adalah barisan terakhir untuk kita menang. Oleh itu mereka yang di pilih dengan tanggungjawab besar ini di minta bersiap sedia pada 9 Mei 2018 nanti. Jangan berikan seinci kemenangan percuma kepada barisan nasional. Walaupun mereka bijak menipu tapi kita lebih bijak untuk menang.
Penipu, pembohong, penyamun takkan selamanya akan menang. Sampai masanya mereka akan tersungkur di tangan rakyat. Rakyat adalah hakim negara, Dengan Izin Allah rakyat akan menghukum mereka kali ini. Amin.
RAKYAT MALAYSIA
Pada 9 Mei 2018 nanti undilah parti KEADILAN untuk Pakatan Harapan. Buatlah perubahan untuk negara tercinta. Hentikan segera derita rakyat demi masa depan anak dan cucu kita.
KITA AKAN MENANG, KITA MESTI MENANG.
27 April 2018
Jumaat
Changkat Jering
Muhamad Nur Ismail

ALLAH tak pernah janji orang yang bercinta akan berakhir ke jinjang pelamin

??ALLAH tak pernah janji orang yang bercinta akan berakhir ke jinjang pelamin.
ALLAH tak pernah janji orang yang kahwin akan dapat anak.
ALLAH tak pernah janji orang yang kerja siang malam akan jadi kaya.
TAPI..
Sesungguhnya janji ALLAH itu pasti!
Siapa yang jaga SOLAT, maka dia adalah orang yang BERJAYA.
Siapa jaga SOLAT, maka ALLAH akan angkat KESEMPITAN HIDUP di dunia.
Siapa jaga SOLAT, maka ALLAH akan angkat SEKSA KUBUR.
Siapa jaga SOLAT, maka ALLAH akan beri BUKU AMAL dengan tangan kanan.
Siapa jaga SOLAT, maka dia akan dapat lintas TITIAN SIRAT dengan sepantas kilat.
Siapa jaga SOLAT, maka dia akan masuk SYURGA tanpa hisab.
Lalu, janji apakah yang lebih baik dari ini?
Wallahu A'lam.
Muhasabah Diri ??

Hari ini 1 Julai 2016 Genap sudah 11 tahun di UTP sebagai tempat yang paling lama saya berkhidmat sepanjang kerja saya

Hari ini 1 Julai 2016 :
Genap sudah 11 tahun di UTP sebagai tempat yang paling lama saya berkhidmat sepanjang kerja saya.
1984-1988 : Guru sukarela dan mahasiswa di Pondok Modern Gontor, Indonesia
1988-1991 : Guru Institut Dakwah Darul Falah, Kuching
1992 : Penyelia KAFA, Jabatan Agama Islam Sarawak
1993-1996 : Guru dan Pengetua, IDDF, Kuching
1996-2000 : Ketua Imam, Masjid Assyakirin, Bintulu
2000-2004 : Pegawai Agama, ABF/MLNG
2004-2005: Exec, Non-Plant Asset Mgmt, MLNG
2005 - ..... : SE then Mgr, An-Nur Islamic Centre, UTP
Semoga diterima di sisi Allah sebagai sumbangan dalam memartabatkan agama Allah.

Di pagi Rabu 26 Safar ini ketika ingin memulakan rutin di pejabat fikiran masih melayang2 mengimbau bait2 perbincangan hangat semalam

Di pagi Rabu 26 Safar ini, ketika ingin memulakan rutin di pejabat... fikiran masih melayang2 mengimbau bait2 perbincangan hangat semalam...
《tarik nafas sedalam2, bertenang & berstrategi》
...moga Allah SWT membuka jln buat kami utk meneruskan perjuangan tanpa jemu. .. dan moga Allah juga membuka hati2 mereka ke arah Nur kebenaran demi meraih RedhaNya...
P/s: Penghargaan buat En N & Us F yg telah menyemak dgn teliti 458 polisi induk & mendapati 146 drnya perlukan prnambahbaikan utk patuh Shariah..Alhamdulillah... menyuntik semangat kami utk terus berusaha, Jazakumallahu Khairal Jaza'..

Memang telah dijangka kehadiran Ustaz Siddiq ke pertemuan Majlis Perundingan Islam akan dimanipulasi oleh beberapa teman

Memang telah dijangka kehadiran Ustaz Siddiq ke pertemuan Majlis Perundingan Islam akan dimanipulasi oleh beberapa teman. Politik murahan sedemikian sebenarnya menggambarkan betapa terdesaknya mereka untuk menghambat pengaruh dan sokongan. Juga bagi memuaskan hati political master mereka.
Kasihan kepada Ustaz Siddiq yang terpaksa menerangkan justifikasi beliau hadir ke majlis tersebut. Tambah menjengkelkan apabila pesanan bertulis menggesa pimpinan jamaah yang lain untuk turut hadir ke majlis yang berlainan dengan justifikasi dangkal kononnya Ustaz Siddiq telah berubah.
Terus terang Ustaz Siddiq tidak meletakkan apa-apa harapan terhadap majlis yang berjalan atas kehendak menteri. Apatah lagi tiada sebab yang memaksa agar pandangan cendekiawan diberikan pertimbangan apatah lagi wajib diterima. Satu majlis sekadar ada. Tidak ada sebarang kebanggaan atas gelaran penasihat jika demikian sifat majlisnya.
Kehadiran beliau atas pertimbangan dakwah. Selain itu apabila mendengar sahabat baik beliau di penjara Sungai Buluh diperlakukan lebih buruk dari penahanan sebelum ini, pada pandangan beliau sesuatu perlu dilakukan.
Hubungan khusus senior junior dgn menteri Dalam Negeri di zaman persekolahan menengah di Izuddin Shah, Ipoh cuba dimanfaatkan sebaik mungkin. Bukan menyerah atau akur kepada sebarang tekanan. Apatah lagi mengejar habuan dan ganjaran.
Ustaz Siddiq memperakukan jika dia perlu untuk bertegas dan menegur secara keras demi kebaikan ummah akan dia lakukan. Beliau menganggotai majlis ini sejak 2008 lagi. Ia ditubuhkan oleh DSAI sendiri dan dihidupkan semula ketika DSAZH menjadi Menteri Agama. Ini bukan cerita baru.
*ini adalah pandangan peribadi tidak mewakili mana-mana organisasi.