YBhga Datuk Abdul Razak bin Abdul Rahman Calon Dun Telok Emas Parlimen Kota Melaka

YBhga Datuk Abdul Razak bin Abdul Rahman - Calon Dun Telok Emas, Parlimen Kota Melaka.
Dia merupakan wakil tunggal kepada parti UMNO. Perjuangan melayu bandar memerlukan pembelaan daripada bekas Ketua Whip MBMB, beliau juga merupakan seorang pemuda yang penuh dedikasi. Saya berkeyakinan penuh beliau mampu menggalas tanggungjawab membelas nasib warga pinggir bandar dengan baik dan merubah Telok Mas menjadi seperti “emas” yang sentiasa diminati ramai dan bernilai tinggi. Saya yakin! ??
Bermula dari seorang yang biasa, dengan kegigihan dan minat dalam bidang politik beliau berjaya menjadi Setiausaha Politik kepada YB Menteri di Jabatan Perdana Menteri. Beliau juga merupakan Bendahari Pemuda UMNO Malaysia. Hubungan dan kerjasama dengan pemimpin pusat bukan menjadi satu masalah. Beliau memiliki banyak rangkaian dikalangan politik, korporat dan badan bukan kerajaan.
Untuk itu, pada 9 Mei 2018, undilah calon BN ini. Dia muda, berpesonaliti baik dan ramah.
X BN ! Masa depan terjamin....
#GE14 #BersamaHebatkanNegaraku #KotaMelaka #DunTelokMas #CalonBN

Bismillahirahmanirahim Saya kongsikan tausiyah dari Imam Besar Masjid Al Aqsa iaitu Sheikh Ikrima buat semua wanita khususnya buat ibu ibu di seluruh dunia

Bismillahirahmanirahim...
Saya kongsikan tausiyah dari Imam Besar Masjid Al-Aqsa’ iaitu Sheikh Ikrima buat semua wanita khususnya buat ibu-ibu di seluruh dunia. Semoga dapat dijadikan motivasi dalam kehidupan utk membina keluarga Mawaddah wa Rahmah. InshaAllah.
“Ganjaran) Ibu yg menjaga anak2nya ni seperti (ganjaran) berjihad dalam bab pahala.. Oleh kerana itulah para ibu tidak dituntut untuk keluar berjihad di medan perang. Kerana pada ibu ini tanggungjawab untuk menjaga dan mendidik mujahid2 dakwah di jalan Allah..
Pendidikan ini (mendidik generasi mujahid dakwah) penting kerana anak-anak dapat hidup membesar dengan tumbesaran yang benar dan baik ketika mana seorang ibu menjalankan tanggungjawab mendidik mujahid dakwah iaitu anak-anaknya.. Ibu ini membahagiakan mereka dan mementingkan mereka..
Kita memohon kepada Allah semoga para ibu yang mendidik para mujahid dakwah ini diberi taufiq daripada Allah, InshaAllah”.
(Diterjemah oleh Saudari Fadhilah, exco Abim Pusat)

Siapa ingin bela Isu LTTE Menteri Agama ikhtiar untuk ambil jalan damai dan memahami

Siapa ingin bela?
==============
Isu LTTE Menteri Agama ikhtiar untuk ambil jalan damai dan memahami.
Isu LGBT dan aktivisnya Menteri Agama ikhtiar untuk dialog untuk damai dan memahami.
Mudah untuk suara mereka ini di ambil peduli oleh Menteri Agama demi perjuangan Hak.
Harapnya Menteri Agama tidak memekakkan telinga, tidak membutakan mata, melesukan langkah untukbmendengar keinginan rakyat Kelantan dan juga Umat Islam Malaysia untuk melihat RUU 355 di perjuangkan di Parlimen.
Jika golongan lain Menteri Agama begitu lunak berdamai dan meraikan hak mereka.
Jika golongan minoriti kamu begitu beria membela..
Nah! Hak golongan majoriti bila nak bela?
Nah! Hak rakyat Kelantan dan umat Islam Malaysia bila ingin di bela?.
#hakumatislam
#ruu355
#islammemimpin

Setiap penggabungan itu berhasil dari sebuah janji namun apabila janji itu tidak di tepati malah ahli dalamnya pula di tipu mentah mentah maka jalan yang terbaik adalah berpisah sahaja dari gabungan atau persekutuan itu sabahan marilah kita bersama sama d

Setiap penggabungan itu berhasil dari sebuah janji..namun apabila janji itu tidak di tepati malah ahli dalamnya pula di tipu mentah-mentah,maka jalan yang terbaik adalah berpisah sahaja dari gabungan atau persekutuan itu..sabahan"marilah kita bersama-sama dan berganding bahu untuk membawa negara sabah ini keluar dari persekutuan yang tidak membawa apa-apa makna pada kita..#Sabah_For_Sabahan.
Sabah adalah sebuah negara berdaulat,bukannya negeri Miskin dalam malaysia,oleh itu langkah pertama kita adalah sokong gabungan parti sabah(USA)
Pemikir Muda Lateral...
~Andrias Andri~

Aku menjadi aku la dalam pertanian Orang cakap kerja bertani cara lapuk ni kerjanya renyah

Aku menjadi aku la dalam pertanian. Orang cakap kerja bertani cara lapuk ni kerjanya renyah. So kay, kau nak cara baru kau teruskan sebab kau punya modal, aku yang modal ciput ni nak buat serupa kau memang tak mampu. Kalau ada modal dan peluang, aku usahakan cara moden pulak...
Sekarang ni aku usaha bertani secara kovensional tanpa bantuan agensi yang sepatutnya memudahkan golongan belia untuk sukses dalam bidang ni, tapi diorang sibuk dengan isu hutang negara dan isu kasut hitam.
Aku kat sini dah hitam berpanas tak kacau orang. Hehe... Golongan belia di Dungun ni hilang ke mana sebenarnya? Takpe takpe, biarkan Abang Jamil yang settlekan...
Rashid Salim
#ItuAbangJamil
#PekebunJalanan
#BeliaOhBelia
.
.
See Translation

Wasiat orang bukan islam Hari ini Orang Bukan Islam bersungguh2 untuk buat persediaan awal menguruskan Harta Pusaka

'Wasiat orang bukan islam'
Hari ini, Orang Bukan Islam bersungguh2 untuk buat persediaan awal menguruskan Harta Pusaka..
Mereka tahu akan kesan buruk yg bakal menimpa jika tiada perancangan..
Mereka ambik peduli akan kes2 yg sedia ada akibat takda perancangan..
Kita yg Islam, tengok jer ke..??
Kita sepatutnya yg lebih tahu.. Dan patut mengajak mereka yg seagama dengan
kita untuk buat Perancangan ke atas Harta sebelum ia menjadi Pusaka..
#perancanganhartapusakaislam
Jom buat #wasiat
www.wasap.my/0127539310

Ada Apa Dengan Sukarelawan Ada berapa level bidang volunteering ni kak

[Ada Apa Dengan Sukarelawan]
.
.
.
"Ada berapa level bidang volunteering ni, kak?", tanya seorang hamba Allah kepada saya.
Termenung saya dengan soalannya. Tak pernah terfikir pula nak tau ada berapa level. Atau nak cipta berapa level. Saya minta untuk simpan soalan dia dulu.
Semalam saya teringat semula soalan yang belum terjawab. Saya jenguk akaun media sosial rakan-rakan NGO dan sukarelawan untuk mencari jawapan. Saya lihat kerja mereka, saya baca berita yang mereka kongsikan. Lalu saya putuskan....
3 level sukarelawan (mengikut pendapat peribadi saya):
1. Newbies - baru nak cuba
2. Intermediate - dah suka dan join bila free
3. Expert - dah fall deep takleh nak tinggal at least untuk beberapa tahun. Jadual sukarelawan masuk sebahagian daripada jadual harian hidup.
Tapi saya harap akan sukarelawan yang dah masuk level 2 dan 3 akan masuk ke tahap seterusnya iaitu level istiqomah mengubah dunia. Sounds crazy, right?
Tapi dengan tahap politik dan persekitaran yang ada sekarang, kita dah kena masuk fasa mesti tolong. Wajib tolong. Bukan lagi sebab nak fulfill masa yang lapang, mencari pengisian hati, kerana ia trendy, hipster dll. Sebab mereka yang ditolong ini perlu ditolong. Misalnya, generasi pemimpin yang akan memimpin negara 20 tahun dari sekarang. Generasi yang akan menguruskan bumi ini 10 tahun dari sekarang. Persediaan mereka untuk menjadi dewasa. Berkeluarga. Memimpin negara. Memimpin dunia. Yang mustahak...menegakkan agama.
Walaupun kita sendiri pun terikat dan tersepit dengan ekonomi sekarang ini. Sukarelawan pun struggle nak survive dalam ekonomi hari ini. Unfortunately.
Ada banyak isu yang nampaknya rakyat juga kena berganding tangan membantu membaiki keadaan. Tak boleh nak lepas tangan harapkan pemerintah semata-mata. Yang paling saya risau dan mula nampak tanda-tanda awal ialah....
10 tahun akan datang saya khuatir penerima zakat adalah lebih ramai berbanding pembayar zakat. Jauh lebih ramai. Berganda-ganda ramainya.
:(

Futur Lemah Jatuh Ar Râghib pernah berkata Futûr ialah diam setelah giat lunak setelah keras dan lemah setelah kuat

Futur. Lemah. Jatuh.
Ar Râghib pernah berkata: “Futûr ialah diam setelah giat, lunak setelah keras, dan lemah setelah kuat.”
Bukan senang nak kembali bertahan. Kadang-kadang minta untuk thabat, tapi futur juga.
Kadang-kadang minta istiqamah, tapi terjatuh menangis juga.
Hidup terlalu singkat untuk dipersia. Adakala memang penat. Sakit menahan. Namun, ganjaran bertahan itu pasti manis kelak.
Teringat kata Ibnul Qayyîm rahimahullah:
"Saat-saat futur bagi para salikin (orang-orang yang meniti jalan menuju Allah) adalah hal yang tak dapat terhindarkan.
Barangsiapa yang futûrnya membawa ke arah murâqabah (merasa diawasi oleh Allah) dan senantiasa berlaku benar, tidak sampai mengeluarkannya dari ibadah-ibadah fardhu,
dan tidak pula memasukkannya dalam perkara-perkara yang diharamkan,
maka diharapkan ia akan kembali dalam kondisi yang lebih baik dari sebelumnya.”
(Kitab Madrijus Salikin).

Assalamualaikum W B T Aidiladha adalah perayaan yang istimewa kerana ia merupakan hari untuk

Assalamualaikum W.B.T
Aidiladha adalah perayaan yang istimewa kerana ia merupakan hari untuk
umat Islam memperingati kisah pengorbanan Nabi Ibrahim dalam menunaikan
perintah Allah dan kesabaran anaknya Nabi Ismail dalam memenuhi
Perintah Allah S.W.T
Di Kesempatan Ini Saya Haji Mohd Sabri Bin Alwi dan Isteri Ingin Mengucapkan Salam Aidiladha Kepada Semua dan Saya Mendoakan semua umat Islam khususnya Di Kuala Terengganu dapat menyambut Hari Raya Aidiladha dalam suasana yang penuh dengan Kegembiraan ,kunjung Mengunjung ke rumah Sanak Saudara serta Jiran tetangga bermaafan ,harmoni & Keinsafan.Di kesempatan Ini juga Saya serta Isteri Ingin memohon ribuan kemaafan atas segala kesilapan saya selama ini.Sepanjang Saya Berada Di Kota Mekah Ketika Ini Menunaikan Ibadah Haji,In Sha Allah Saya Juga turut Mendoakan Kesejahteraan Serta Kesihatan Rakyat Kuala Terengganu Sentiasa Berada Dalam Keadaan Baik serta Di Lindungi Oleh Allah S.W.T

Ikhlas Dari Kota Mekah
Haji Mohd Sabri Bin Alwi & Isteri
( Ketua UMNO Bahagian Kuala Terengganu @ Pegawai Penyelaras Dun Ladang)
See Translation

Assalam Hukum syarak Ada 3 hukum Syarak perintah Allah Akal terjawab oleh akal alam ni mesti ada pencipta akal kita boleh terima

Assalam
Hukum syarak
Ada 3 hukum..
Syarak...perintah Allah
Akal..terjawab oleh akal.. alam ni mesti ada pencipta.. akal kita boleh terima
Adat..ikut kehendak manusia
Mlm ni bincang hukum syarak.
Bermula ..dari kalamullah.. ketetapan yg di buat oleh Allah
Solat 5 waktu..wajib mesti di buat
Keluarkan zakat dan rukuk berjemaah.. perintah Allah yg manusia tak boleh engkar
Wsjib buat apa yg dsuruh dan tinggalkan perkara yg di larang
Dapat laksanakan perkara wajib Allah sediakan pahala..kita tak perlu tuntutnya dari Allah. ALLAH tidak mungkir janji...
Yang orang meninggalkan perintah Allah maka manusia pasti akan di azab...ini janji Allah.
Solat 5 waktu
Puasa ramadhsn
Zakat di keluarkan
Haji
Wajib utk manusia lakukan
Allah juga perintah yg Sunat.. barang yg diberi pahala bila lakukan dan tiada azab sekiranya ditinggalkan
Buat yg haram. ALLAH akan seksa dan tiada seksa bila di tinggalkan.
Maka kita buat yg disuruh oleh syarak dan tinggslkan yg haram maka mudahlah kehidupan manusia..
Al Ust....