Kenyataannya JOHOR Negeri Kelahiran Umno dan diri ku telah BUNGKAM

#Kenyataannya...
#JOHOR Negeri Kelahiran Umno dan diri ku telah BUNGKAM !!!
#NEGERISEMBILAN Negeri asal kelahiran Ibu bapa ku juga sudah DIGODAM !!!
Kini bangsa ku dikedua negeri yang berkait rapat dengan diri ku sudah di "sepit" olih Sang Sepet meskipun Sang Dengkis serta SangTepok dan Sang Kerbau masih ditampok namun ianya sekadar penghias tembok !!!
Kemajuan dan Ketinggian Ilmu Duniawi sedang mentransformasikan Bangsa ku menjadi Liberalis Pluralis dan ada juga Atheist ???
NA'UZUBILLAHI MIN ZALIQ .
YA ALLAH DIKAU SELAMATKANLAH AKIDAH KAMI , ANAK CUCU KAMI , SAUDARA MARA KAMI dan BANGSA KAMI dari Serangan Jarum jarum Musuh Islam yang juga MUSUH MU YA DZAL JALALIWAL IQRAM .

Khamis 5hb Julai 2018 Lawatan daripada Universitas Islam Negeri Sultan Maulana Hasanuddin Banten Indonesia ke Universiti Malaya

Khamis 5hb Julai 2018: Lawatan daripada Universitas Islam Negeri Sultan Maulana Hasanuddin Banten Indonesia ke Universiti Malaya.
Antara keputusan lawatan yang dipersetujui bersama adalah;
1- UIN Banten menawarkan satu tempat untuk pensyarah Ekonomi Islam utk datang buat attachment selama 1 ke 2 minggu (fully funded) di UIN Banten.
2- UIN Banten tawarkan satu tempat kepada pelajar UM untuk menyertai Jambori Ekonomi Islam/Halal di sana selama 4 hari fully funded pd September 2018 ini.
3-MoU dan MoA dgn mereka akan dimuktamadkan dan API sbg host.
5- UIN Banten akan emelkan CV2 Profesor mereka utk tujuan Pemeriksa Luar.
6- Student Exchange Transfer Credit akan dibincangkan selepas selesai MoA.
7- UIN Banten jemput utk kolaborasi penyelidikan dengan funding drpd mereka.

MENYESALKAH MEMBELA MAHATHIR DAHULU aku mula terlibat dalam politik siber pada tahun 2003 Dalam sebuah forum bahana pengaruh Azizul Rozany Abdul Aziz

MENYESALKAH MEMBELA MAHATHIR DAHULU?
aku mula terlibat dalam politik siber pada tahun 2003 - Dalam sebuah forum bahana pengaruh Azizul Rozany Abdul Aziz...
Sebelum tu aku memang berforum jugak, terutamanya dalam bab-bab teknikal komputer atau merepek mengayat awek hehehehe.
Dalam kes politik hari ini, aku suka melihat yang positif berbanding yang negatif. Senario politik hari ini membuktikan bahawa apa yang kita lakukan sejak dahulu iaitu membela Tun Mahathir dan UMNO adalah tidak sia-sia.
Hari ini terbukti segala tuduhan terhadap Tun Mahathir dan UMNO merupakan satu fitnah pembangkang yang hanya mahukan kuasa untuk merealisasikan matlamat dan tujuan politik masing-masing.
Tun Mahathir pernah berkata bahawa Melayu Mudah Lupa - Terbukti benar kini apabila pembangkang sudah lupa semua fitnah mereka ini terhadap Tun dan UMNO:- Mat Sabu sudah tidak lagi mendendangkan fitnah Memali terhadap Tun Mahathir, Lim Kit Siang sudah tidak lagi mencanang fitnah Kerugian Forex, puak-puak Reformasi akhirnya sedar bahawa tindakan polis dan kerajaan membelasah mereka semasa Reformasi adalah kesilapan mereka sendiri yang tidak akur kepada undang-undang, dan paling utama mereka kini sudah menerima dengan tenang bahawa Anwar memang seorang PELIWAT!
Fitnah Pembangkang selama 22 tahun terhadap Tun Mahathir dan UMNO - akhirnya terbukti. Diselesaikan dalam sekelip mata sahaja oleh Tun Mahathir. Tun Mahathir pun sedar bahawa beliau kini sudah dihujung usia. Beliau mahu meninggalkan nama yang baik sebagai satu sejarah dan legasi beliau kepada bangsa dan negara ini.
Apa yang dilakukan oleh segelintir pejuang-pejuang UMNO hari ini bukanlah untuk menghentam Tun Mahathir tetapi lebih kepada mengingatkan pengfitnah-pengfitnah dari Pakatan akan fitnah-fitnah yang pernah mereka lemparkan terhadap Tun Mahathir dan UMNO suatu ketika dahulu...
Sudahkah anda semua memohon ampun dan maaf dari Tun Mahathir terhadap fitnah-fitnah yang pernah anda lemparkan terhadap beliau suatu masa dahulu? - Lakukan segera sementara masih ada waktu ini.... :)

Ni antara senjatapi paling best sapa tau bab senjata api mungkin suka menalah ni atau mungkin suka CZ 805 BREN atau kedua duanya lebih kurang jer kehebatan kedua dua senjata ni

Ni antara senjatapi paling best...sapa tau bab senjata api, mungkin suka menalah ni, atau mungkin suka CZ 805 BREN atau kedua-duanya.. lebih kurang jer kehebatan kedua-dua senjata ni...
Ada satu kisah pasal HK-416 ni berlaku kat aku beberapa tahun lalu.... Ada satu grup ni datang opis member aku duk borak-borak nak propose senjatapi baru untuk tentera... Sesaja aku duk menyempil sambil slow-slow belek draft proposal diorang...
Aku tengok jer gambar dalam proposal diorang, slow-slow aku cakap, TAK SESUAI ni utk supply pada tentera... Ni MP5 ni utk tempur jarak dekat boleh la sebab peluru dia blablabla MP5A2 jarak efektif tembakan hanya 200 meter blablablabla bukan military standard blablabla
Diorang tengok aku atas bawah, sebab aku pakai seluar pendek, t-shirt lusuh... Pastu diorang tanya.. "Apa yang sesuai?"
Aku jawab HK-416 A5 full-sized rifle 505mm...!
Diorang cakap - susah nak dpt liaise ngan Heckler & Koch.. Aku cakap, carik jalan... propose ni pada gomen...
Esoknya diorang datang lagik - Jumpa aku jer tunjuk kat aku 2 gambar saja :- Bushmaster ACR dan FN SCAR.. Aku hanya kata "HK-416!"
Tak puas hati lagik tu.. diorang bawak ntah sapa ntah ada Kolonel (B) dalam bizkad dia - lepak De Palma tu... tunjuk balik Bushmaster AC dan FN SCAR.. Aku tolak ngan jari gambar tu... aku cakap HK-416! - diorang citer pasal ACR dan SCAR tu macamlah aku yg nak kener buat decision nak beli apa hahahahha... Aku bagi cadangan jer..
Ding dong ding dong... beberapa bulan pastu keluar tender untuk membekalkan HK-416 kahkahkahkah... aku dah cakap... PADAN MUKA
Aku ni Pakar Senjata Counter Strike tawww

TAHNIAH Sebenarnya ramai sahabat2 yang memberi kami informasi2 dan ada juga keluarga itu sendiri meminta bantuan selepas saudari Sopeah JessiCa NOn aka peah memuat naik di FB dalam usaha beliau menjejaki keluarga yang kurang kemampuan untuk program KeSiMa

TAHNIAH
Sebenarnya ramai sahabat2 yang memberi kami informasi2 dan ada juga keluarga itu sendiri meminta bantuan selepas saudari Sopeah JessiCa NOn aka peah memuat naik di FB dalam usaha beliau menjejaki keluarga yang kurang kemampuan untuk program KeSiMa "Jom Ke Sekolah" hujung bulan ni.
Demi Allah yang maha mengetahui, hati kami sebenarnya tidak sanggup menolak permintaan mereka untuk mendapatkan bantuan.
Tapi apakah daya kami, dengan tabung dan dana yang terhad kami tidak dapat untuk membantu kesemua mereka.
Tapi dengan usaha saudari peah, kami akhir dapat membantu sedikit sebanyak saudara2 kita yang memerlukan dengan cebisan2 dana yang ada.
Beberapa pasang pakaian sekolah telah diagihkan kepada sebuah keluarga di pantai timur dan sebuah rumah anak yatim dan asnaf yang bagi kami amat memerlukan.
Ucapan tahniah ini saya sampaikan kepada rakan2 kuat saya yang tidak jemu membantu saya dalam usaha mencari saham akhirat.
Insyaallah kami hanya merancang dan membantu tetapi Allah yang menentukan segalanya.
#KeSiMa
#FirdausAlong
See Translation

KISAH BENAR PAGI INI You pilih parti mana Tanya seorang rakan yang berbangsa cina kepada Ana

KISAH BENAR PAGI INI.
You pilih parti mana?
Tanya seorang rakan yang berbangsa cina kepada Ana.
Sebagai orang islam, saya pilih Parti PAS yang pemimpin-pemimpinnya taat dan patuh perintah agama, jaga agama, ajar agama, ajak rakyat juga peringatkan rakyat supaya taat dan patuh semua perintah agama.
Bila kita pilih pemimpin sebegitu, hasilnya rasuah di kalangan pemimpin tak berlaku, ketirisan tak berlaku, penyelewengan tak berlaku sepertimana yang telah terbukti di Negeri Kelantan.
Bila rasuah, ketirisan juga penyelewengan tak berlaku, hasil Negara banyak lebihan, tak perlu berhutang sampai beratus bilion, tak perlu GST yang terkena juga kepada orang susah dan miskin, hutang PTPTN boleh dilupuskan dan banyak lagi perkara yang menyusahkan rakyat dapat dielakkan.
"You taknak ke pemimpin islam yang taat perintah agamanya dan adil kepada semua bangsa juga agama sepertimana yang berlaku di Kelantan tu?" Tanya Ana kepadanya pula.
"Ya la, ramai orang lupa apa yang you cakap tu, kalau pemimpin tak pandai jaga perintah agama sendiri, macammana nak jaga sebuah Negara, I setuju dengan you” jawabnya sambil berlalu.
Allahhuakbar, semoga Allah bukakan pintu hatinya untuk sokong PAS nanti, In Sha Allah.

Tidak dinafikan ada juga orang yang memandang sinis kepada para petani sehingga merendahkan mengejek mengolok pekerjaan mereka

Tidak dinafikan ada juga orang yang memandang sinis kepada para petani sehingga merendahkan, mengejek, mengolok pekerjaan mereka. Yang mungkin dalam pandangannya profesi ini amatlah rendah dan terhina ?.Wallahu a'lam. Namun, tidakkah mereka terpikir dari hasil apa mereka makan, kalau bukan dari hasil pertanian ?. Dan sanggupkah mereka menggantikan profesi para petani membuat kerja mereka ?.
Aku amat terkilang mendengar ejekan para pencela petani sebab saya adalah salah seorang dari anak petani dan saya adalah anak petani yang telah merasakan penat lelahnya membanting tulang bertani demi mencari sesuap nasi. Jika ada hasil dari bertani maka itulah yang dijual untuk memenuhi kebutuhan hidup. Saya katakan dari hasil pertanian itulah kamu semua dapat hidup.
Saya haturkan ucapan terima kasih dan penuh cinta kepada kedua orang tuaku yang telah bersusah payah membanting tulang bekerja untuk menghidupi anak-anaknya. Terutamanya dirimu ayah, i love you...

Amat malang buat umat islam malaysia hati sakit cemburu iri hati apabila melihat cahaya kebaikan seharusnya atas nama islam kita terima kembali bertautnya dua tokoh hebat negara dengan syukur dan hati terbuka

Amat malang buat umat islam malaysia, hati sakit cemburu iri hati apabila melihat cahaya kebaikan, seharusnya atas nama islam kita terima kembali bertautnya dua tokoh hebat negara dengan syukur dan hati terbuka,
Tidak akan berlaku sesuatu tampa izin Allah, menolak perdamaian dua tokoh ini bermakna kita tolak tuntutan islam kita nafi ketentuan Allah. Seharusnya kita angkat doa semoga pertemuan mereka mampu membawa kebaikan buat agama, bangsa dan negara.
Bersihkan hati kita dari hasad dengki, cucikan fikiran kita dari mentafsir keburukan, semoga mendapat rahmad Allah swt.
See Translation

Undilah calon yg betul2 boleh mewakili suaramu dan suara rakyat di dewan undangan negeri dan parlimen bukan mereka yg cume pandai berkata2 diluar dan pandai menabur janji tetapi bile didalam dewan yg mulia tidak mampu memberikan fakta berkaitan sesuatu is

Undilah calon yg betul2 boleh mewakili suaramu dan suara rakyat di dewan undangan negeri dan parlimen..bukan mereka yg cume pandai berkata2 diluar dan pandai menabur janji,tetapi bile didalam dewan yg mulia tidak mampu memberikan fakta berkaitan sesuatu isu dan tidak mampu menyuarakan isi hati rakyat...lebih teruk lagi mereka yg selalu ponteng bile dipanggil utk bersidang dan tergagap ketika bersoal jwb di dewan yg mulia...kalau dipentas bukan main bersilat bagai...kite mahukan pemimpin yg serba boleh di DUN dan Parlimen...
"Masihkah Kau Ingat"

Saya pengundi di sini pada 9 5 18 ni Hebat kan calon² bagi kerusi DUN Gambir Dua Datuk sorang Tan Sri

Saya pengundi di sini pada 9/5/18 ni
Hebat kan calon² bagi kerusi DUN Gambir...Dua Datuk sorang Tan Sri ..
- Pengerusi MIC Johor
- Ketua Dewan Ulama PAS Pusat
- Bekas MB Johor, bekas TPM Msia
dan Presiden PPBM
Setakat ni hanya sorang calon yang sudi tanya khabar call dan whatsapps saya..
Calon lain tak sudi ke..
So suprise...????
Setiap game ada Taktik dan Teknik...
So pada calon² gunakan kebijaksaan anda untuk touch hati pengundi..kerusi ni ramai pengundi luar..
Touch la sikit pengundi luar ni..
sembang dgn dorang.
The more u act
The more u get...believe it..
#yg ascort² calon tu...jgn lah over sgt...awak pulak melebih ngalahkan bakal YB....awal² dah kerek....kikikihhh...
#saya saluran 3... if u know what i means...
Ok selamat berkempen semua...