Arkib 09/2019

04 08 2018 Nama Duta KUA Seluruh Duta Negeri Johor Program Jelajah Jom Kenal Ubat 2018 Lokasi Kluang Mall dan rumah rumah pesakit sekitar daerah Kluang

04.08.2018
Nama Duta KUA: Seluruh Duta Negeri Johor
Program: Jelajah Jom Kenal Ubat 2018
Lokasi: Kluang Mall dan rumah-rumah pesakit sekitar daerah Kluang
Program Jelajah Jom Kenal Ubat 2018 merupakan program duta prihatin masyarakat bergerak secara konvoi pada skala yang besar. Program ini hampir melibatkan ke semua duta duta negeri johor untuk melawat ke rumah-rumah pesakit di daerah Kluang. Selain itu di tapak pelepasan konvoi turut dijalankan aktiviti ceramah, forum dan juga pameran untuk masyarakat setempat

04 Ogos 2018 22 Zulkaedah 1439 Sabtu Bulan lepas adik ipar pakcik dengan rasmi tamat pengajian beliau untuk terima gelaran Doktor Falsafah

04 Ogos 2018. 22 Zulkaedah 1439. Sabtu.
Bulan lepas adik ipar pakcik dengan rasmi tamat pengajian beliau untuk terima gelaran Doktor Falsafah. Anak sulung pakcik; Aqeel Imran hadir majlis konvokesyen beliau.
Alhamdulillah.
Hari ini.
Majlis konvokesyen kakak pakcik. Kakak pakcik pula tamat pengajian beliau dan menerima gelaran Doktor.
Tahniah Dr. Aziyati Yusoff.
Kakak pakcik ini adalah orang kedua ahli keluarga pakcik yang terima gelaran tersebut selepas abang sulung pakcik peroleh gelaran yang sama beberapa tahun yang lalu.
Dengan ini. Tiga orang ahli keluarga pakcik yang peroleh gelaran Doktor Falsafah. Dua orang dari adik beradik pakcik sendiri dan seorang dari adik beradik suri jantung pakcik.
Insha Allah.
Ada lagi bakal menyusul. Walaupun bukan dalam waktu terdekat. Tetapi perjalanan kearah itu sudah bermula. Doakan beliau.
Eh! Bukan pakcik. Orang lain.
Pakcik masih samar dengan nasib dan masa hadapan pakcik dengan kerjaya pakcik sekarang. Jadi tidak perlulah pakcik fikirkan untuk sambung pengajian. Kalau iya pun pakcik sambung pengajian pakcik. Ia tetap tidak akan merubah apa-apa dalam hidup pakcik.
?
Apa-apa pun tahniah sekali lagi kepada satu-satunya kakak pakcik atas kejayaan ini.
▶️Iklan kaki◀️
➡️ Cari pendapatan sampingan? Cuba ini;
http://www.gajimasyuk.com/user/ahmadiznan
➡️ Nak berjinak dalam Bitcoin dengan modal serendah RM50 hingga RM500? PM segera.

Kemenangan UIAM ialah kemenangan bersama kerjasama IWON yang membantu menguruskan hal ehwal administration Mainboard MAAL HIJRAH IADCO yang gigih siapkan proposal sampai selesai event EXCO ADC IIUM 16 17 yang bersama membantu mainboard Committee IADCO yan

Kemenangan UIAM ialah kemenangan bersama, kerjasama IWON, yang membantu menguruskan hal ehwal administration, Mainboard MAAL HIJRAH-IADCO yang gigih siapkan proposal sampai selesai event, EXCO ADC IIUM 16/17 yang bersama membantu mainboard, Committee IADCO yang komited dalam tugas dan kerja biro masing2, Alumni ADC yang turun melatih debater, jadi hakim untuk setiap pusingan, kategori sekolah dan uni, Alumni dari Uni2 lain yang juga membantu jadi hakim, IIUM Lecturers dan lecturers dari uni lain turut membantu, serta IIUM Debaters.
Kita saling membantu, tiada yang boleh maju tanpa kesepakatan dan kebersamaan. TAHNIAH IADCO 2017, Tahniah debaters dari uni2 lain yang join, anda adalah johan dalam arena perdebatan, tahniah pendebat2 sekolah yang berani memasuki pertandingan berprestij ini, keberanian yang menjadi kayu ukur, kalah menang adat bertanding. moga tahun depan lebih maju.
#IADCO2017
#ArabicDebateClub
#IIUM
#DebatCiptaSahabat

ABAH BUKAN USTAZ TAPI ABAH BERKATA BAIK Abah Hanan pilih sekolah Sains tadi Cikgu suruh pilih Hanan nak sekolah macam akak sekolah Agama tapi kelas Sains

ABAH BUKAN USTAZ, TAPI ABAH BERKATA BAIK
"Abah, Hanan pilih sekolah Sains tadi. Cikgu suruh pilih, Hanan nak sekolah macam akak, sekolah Agama tapi kelas Sains. Tapi tak ada pun, hanan pilihlah Sains. Tak apa ke abah?"
.
"Hanan, Hanan kena pilih Sekolah Agama, nanti sana ada kelas aliran Sains. Atau pilih Sekolah Agama Sains. Sebab sekolah Sains, tak ada aliran Agama"
.
"Habis dah pilih. Macam mana abah? Hanan minat Sains. Abah marah tak?"
.
"Tak apalah. Nan, kat luar sana ramai orang yang FAHAM AGAMA tu ialah orang Sains. Sebab mereka belajar dan nampak keagungan Allah tu semasa belajar, lagi praktikal. Betul dah tu Hanan pilih ?"
========================
Perbualan ni kaknan lalui semasa pilih sekolah menengah. Bijaknya abah berkata baik bila kaknan pilih sekolah bukan agama. Sedangkan, mestilah orang aliran Agama yang lagi pandai Agama kan?
Bila abah kata orang Sains ramai faham Agama di luar sana, kaknan jadi bersemangat nak faham Agama. Semangat cari Allah dalam keajaiban Sains. Cuba kalau abah marah dan kata kaknan tak pandai pilih, mesti lain kan?
Benarlah anjuran ISLAM untuk berkata baik?❤
.
Kefahaman agama itu, suatu hal asas untuk semua anak-anak. Bagaimana kita 'encourage' dan memberi kefahaman itu, yang menentukan anak-anak bawa Islam dengan indah atau sebaliknya.
Pentingnya peranan bapa dalam pembentukan emosi dan cara fikir anak-anak?❤
#kaknankongsi
#pembentukanemosisihat

RUU 355 Apa lagi yang PAN mahu YB Shah Alam mempertikaikan mengapa Taklimat Khas RUU 355 semalam khusus untuk Ahli Parlimen Muslim sahaja

RUU 355: Apa lagi yang PAN mahu.?
YB Shah Alam mempertikaikan mengapa Taklimat Khas RUU 355 semalam khusus untuk Ahli Parlimen Muslim sahaja.?
Bahkan, dia berkata taklimat itu seolah orang Melayu berkomplot terhadap wakil rakyat bukan Islam dan ianya menjadi bukti kemesraan PAS dan UMNO.
Saya pun hairan dengan YB Shah Alam dan PAN ini.
Apa yang mereka mahu sebenarnya.? Semuanya tidak kena.
Mengapa pula mereka menjadi jurucakap kepada Ahli Parlimen Bukan Islam.?
Mahkamah Syariah ini sejak sekian lama melibatkan orang Islam sahaja. Sengaja buat-buat tidak tahu konon.
Apabila tidak ada penerangan RUU, mereka bising.
Apabila penerangan dibuat, mereka kata ada komplot,, ada udang di sebalik batu katanya.
Apabila tak dibentang, mereka kata PAS ditipu.
Apabila sudah dibentang, mereka kata ini bukti PAS mesra UMNO.
Apa lagi yang PAN mahu sebenarnya.?
Syed Ahmad Fadli
Pegawai Hal Ehwal Parlimen PAS
See Translation

UMAT ISLAM DAN DUNIA AKHIR ZAMAN Di akhir zaman umat Islam ditindas dipermainkan dihina disembelih dibunuh dan dirampas hak sewenang wenang lalu bangkitlah sekelompok umat Islam yang mempunyai kesedaran bangkit menentang kezaliman tersebut

UMAT ISLAM DAN DUNIA AKHIR ZAMAN
Di akhir zaman, umat Islam ditindas, dipermainkan, dihina, disembelih, dibunuh dan dirampas hak sewenang-wenang, lalu bangkitlah sekelompok umat Islam yang mempunyai kesedaran bangkit menentang kezaliman tersebut.
Malangnya, kebangkitan ini disekat, dikritik, disindir, dikutuk oleh sekelompok umat Islam yang lain dengan beberapa dalih;
1) Taat dengan pemerintah sekalipun zalim.
2) Husnuzzon dengan orang lain.
3) Bersabar itu lebih baik.
4) Jangan isti’jal (gopoh).
5) Taksub dan Tiada halatuju.
Dan selainnya juga daripada yang tersenarai di atas. Benarlah sabda Nabi SAW, umat Islam di akhir zaman itu ramai, akan tetapi hanya ibarat buih di lautan. Musuh bertepuk tangan kerana wujudnya sekompok umat Islam yang sudah menjadi “lidah rasmi” mereka, dan membantu melambatkan kemenangan Islam.
Siapakah yang menyebabkan kejatuhan Empayar Islam Baghdad? Siapakah yang menjatuhkan khilafah Uthmaniah? Siapakah yang “membunuh” gerakan-gerakan Islam di seluruh dunia?
Muhammad Mujahid
See Translation

Fiqh Siyasi Ini Amanah NEGARA JANJI dan komitmen kami dari Parti Amanah Negara Amanah benar benar berpegang pada setiap keputusan dan perjanjian yg kami meterai dalam pembentukan Pakatan HARAPAN

[ Fiqh Siyasi ]
Ini Amanah NEGARA!
JANJI dan komitmen kami dari Parti Amanah Negara (Amanah) benar-benar berpegang pada setiap keputusan dan perjanjian yg kami meterai dalam pembentukan Pakatan HARAPAN.
المسلمون عند شروطهم إلا شرطاً حرم حلالاً، أو أحل حراماً
“Umat Islam (adalah mereka) yg sentiasa berpegang pada syarat yg telah mereka sepakati, kecuali (jika melanggar syarat itu) apabila telah menghalalkan yang haram atau mengharamkan yang halal.”
(Riwayat Tirmizi)
Untuk itu kami dan kepimpinan ini dah melalui ujian atas jalan politik dakwah ini yg cukup panjang, berliku, disulami emosi yg benar-benar menguji naluri insan. Dan kami bersedia untuk terus menempuhi cabaran yg sedang mendatang ini, walau apa pun dugaannya.
TIDAK SESEKALI kami khianati perjuangan Islam dan aspirasi rakyat yg diserahkan ini. Bersaksilah ya Allah... itulah kami Amanah, insya Allah!
Maka, PENDIRIAN yg samalah kami seru pada kalian PPBM, PKR & DAP - fokus dan fahamilah apa yg rakyat mahukan!
https://www.facebook.com/ahmadsayutibashiron/posts/10156249561339876
Ahmad Sayuti Bashiron
AMANAH
p/s -
Rafizi Ramli pls stay tuned and focused, and never get distracted!
See Translation

siri3 KERAJAAN KOMITED MEMBANTU RAKYAT Sambungan dari tips geng atas pagar menilai dengan seni akal sebelum ni

#siri3
KERAJAAN KOMITED MEMBANTU RAKYAT.
.
.
.
Sambungan dari tips geng atas pagar menilai dengan seni akal sebelum ni.
Kita tidak boleh menafikan kerajaan terus komited menjalankan tanggungjawab membantu rakyat dari pelbagai cara.
Sebelum ni aku ada bagitau cara golongan atas pagar ni menilai parti itu dari segi bagaimana penyokong parti memberi komentar.
#siri1 menilai penyokong pro parti komentar di group whatsapp
#siri2 menilai dari bekas kepimpinan parti atau berbeza parti mengkritik parti mereka.
Untuk kali ni
#siri3 membaca komen di facebook rasmi ketika kerajaan melancarkan insentif kepada rakyat.
Dalam usaha begini pasti ada halangan besar aku pasti benda ni bermulanya gerakan reformasi, rakyat sudah diajar menilai dengan nafsu bukan lagi menggunakan seni akal yang dianugerahkan.
Kita tengok la komen-komen di facebook rasmi sinar harian contohnya jika editor mengeluarkan info mengenai pemimpin kerajaan memberi insentif kepada rakyat, pasti gerakan cytro pembangkang atau penyokong tegar menghentam malah mereka bukan lagi mencari kebenaran tetapi memberi komentar kearah negatif.
Aku percaya strategi ni adalah untuk mengalih isu yang mereka tidak mampu lakukan sepertimana kerajaan buat.
Kalau tak percaya contoh MB selangor sendiri dikawasannya sendiri mengabaikan tanggungjawab sebagai pemimpin dan ura-ura MB ingin bertanding dikawasan selamat.
Jadi golongan atas pagar yang aku percaya mereka mampu berfikir menggunakan "seni akal" dapat menilai serta bezakan mana satu belian atau kaca, aku pasti #gengataspagar tahu cara penyokong pembangkang bukan ingin mencari kebenaran tetapi hanya terus membangkang dan pertikai usaha baik kerajaan.
Jika mereka ingin banding usaha kerajaan dengan usaha mereka tak apa kita akan bandingkan supaya rakyat menilai mana terbaik dalam siri seterusnya.
" Bicara seni AKAL "
p/s: isu PM biar mereka bertelagah ?
#kitabpolitik
See Translation

EfekDariMinumTUAK Cekcok Di Lapo Tuak Politisi PDI Perjuangan Ini Ditusuk Warga

#EfekDariMinumTUAK
Cekcok Di Lapo Tuak, Politisi PDI Perjuangan Ini Ditusuk Warga
JUM'AT, 09 NOVEMBER 2018 , 14:57:00 WIB
Cekcok Di Lapo Tuak, Politisi PDI Perjuangan Ini Ditusuk Warga
Korban di rumah sakit/RMOLSumut
RMOL. Ketua Fraksi PDI Perjuangan DPRD Tapanuli Utara (Taput) Hulman Nababan terlibat perkelahian dengan seorang warga Rommel Parulian Lumbantoruan di sebuah lapo tuak. Hulman kritis terkena tusukan benda tajam.
BERITA TERKAIT
Perkelahian menggunakan senjata tajam ini merupakan buntut dari ketersinggungan Rommel atas ejekan Hulman saat keduanya minum tuak di sebuah lapo di kawasan Jalan Sadar, Kelurahan Pasar Siborongborong, Kecamatan Siborongborong Kabupaten Taput, pekan lalu.
Saat itu keduanya sedang minum tuak hingga larut malam, tiba-tiba istri Rommel datang dan menyuruh suaminya pulang. Hulman mentertawakan kejadian itu.
"Hulman mengejek Rommel karena istrinya menjemput. Rommel sakit hati," kata Kapolres Taput AKBP Horas Marasi Silaen kepada Kantor Berita RMOLSumut, Jumat (9/11).
Ejekan Hulman tersebut ternyata menimbulkan dendam di hati Rommel. Pada Rabu (7/11) malam, Rommel mendatangi Hulman. Ia mencaci maki dan menantangnya berkelahi. Sama-sama meradang, Hulman pun meladeni tantangan tersebut.
Keduanya terlibat perkelahian menggunakan senjata tajam. Politisi PDIP tersebut membawa parang, sedangkan Rommel bersenjatakan sebilah pisau panjang.
Malang bagi Hulman, dalam perkelahian tersebut, ia terpeleset ke dalam parit. Pedang di tangannya terlepas. Rommel pun langsung menghujamkan pisau ke arah Hulman. Empat tusukan bersarang di perutnya, kiri dan kanan.
Aparat kepolisian yang mendapat informasi tentang kejadian ini segera datang ke lokasi. Bersama warga, polisi mencoba memisahkan kedua orang tersebut.
Hulman yang mengalami luka tusukan pada bagian perutnya segera dilarikan ke rumah sakit untuk mendapatkan pertolongan. Kondisinya kritis dan mendapat perawatan intensif.
Sedangkan Rommel kini telah diamankan Kepolisian. Polisi juga menyita sebuah parang, pisau dan besi berukuran dua meter sebagai barang bukti.
"Rommel sudah kita tahan dan dilakukan pemeriksaan," pungkasnya.

Liqomik HADIR DI JOGJA Liqomik ketika komikus berkumpul untuk berdakwah bersama

Liqomik HADIR DI JOGJA!
Liqomik, ketika komikus berkumpul untuk berdakwah bersama. Apa tantangannya? Siapa saja orang-orangnya? Bagaimana melakukannya? Dan beragam hal lainnya, akan dikupas tuntas di acara ini!
- - - - - - - - - - -
Talkshow Dakwah Bil Qomik, bersama Liqomik.
- - - - - - - - - - -
Bersama:
?‍♂ Taufiq "Ipotsky" Yuniarto (Amir Liqomik, Digital Artist di Darul Arqam Studios)
?‍? Om SQU (Ketua KOBAR & Komikus Pengen Jadi Baik 1-4)
- - - - - - - - - - -
✏Juga dibersamai komikus-komikus Liqomik:
Doni Kudjo (Semarang - Kudjo komik)
Veby Surya Wibawa (Malang - Komikus 33 Pesan Nabi)
Heru Prasetyo Jalal (Jogja - Komikus Abbas bin Firnas)
Muhammad Yafie (Wonogiri - @Yafieg IG Channel)
Kalijaga Z (Komikus BADAR)
Zia Ul Haq - bangdzia (Jogja - Komikus Gambar itu Haram?)
Tony Trax (Jogja - REAL MASJID 1-5)
Ridwan Syahroni (Jakarta - Heyyo)
Muhammad Tanfidz Tamamuddin (Jakarta - Lingkar Komik, Penulis Komik Jawara Sejati, dll)
dan masih banyak lagi.
- - - - - - - - - - -
InsyaAllah pada :
? Ahad, 18 November 2018
⏰ Pukul 15.30 - 17.30 WIB
? Bertempat di Teras Dakwah
- - - - - - - - - - -
?? ACARA SPESIAL!
LIVE DRAWING bersama Ardian Syaf (Eks. Komikus Marvel & DC)
- - - - - - - - - - -
Denah Teras Dakwah: KLIK aja! http://bit.ly/petaTD
FREE UNTUK UMUM!
#liqomik #komikmuslim #komikislam #terasdakwah #kajianjogja #pemudahijrah #jogjapunyaacara #jomblofisabilillah #ngajiamida #ngajibisnis #ngajikreatif #kajianjogja #jogjakajian #ukhuwahislamiyah #pemudahijrah