Aku menjadi aku la dalam pertanian Orang cakap kerja bertani cara lapuk ni kerjanya renyah

Aku menjadi aku la dalam pertanian. Orang cakap kerja bertani cara lapuk ni kerjanya renyah. So kay, kau nak cara baru kau teruskan sebab kau punya modal, aku yang modal ciput ni nak buat serupa kau memang tak mampu. Kalau ada modal dan peluang, aku usahakan cara moden pulak...
Sekarang ni aku usaha bertani secara kovensional tanpa bantuan agensi yang sepatutnya memudahkan golongan belia untuk sukses dalam bidang ni, tapi diorang sibuk dengan isu hutang negara dan isu kasut hitam.
Aku kat sini dah hitam berpanas tak kacau orang. Hehe... Golongan belia di Dungun ni hilang ke mana sebenarnya? Takpe takpe, biarkan Abang Jamil yang settlekan...
Rashid Salim
#ItuAbangJamil
#PekebunJalanan
#BeliaOhBelia
.
.
See Translation
12/03/2019
4 Komen:
Syed Ahmad
12-03-2019, 02:05:27
Jom kt buat aquaponics plok
Khafiz Bahari
12-03-2019, 02:05:27
Tanah gini kena banyak air sebab berpasir takpe teruskan usaha anak muda!
Faizal Muzni
13-03-2019, 04:31:53
Tanah bris. Banyak tanah kategori ini di terengganu
Selendang Hitam
13-03-2019, 04:31:53
untung yg ade tanah...mcm sy nk bercucuk tanam xade tanah.

Tinggalkan Balasan

Tên của bạn *
Email *
Cảm nhận *