Berniaga bukan sekadar ikut ikutan Jangan Eh Dia berniaga tudung nak jual tudung jugak lah

Berniaga bukan sekadar ikut-ikutan.
Jangan.
"Eh! Dia berniaga tudung, nak jual tudung jugak lah.."
"E...e...! Dia buat cup cake, nak jual cup cake jugak"
Kalau asyik bertukar-tukar bisnes, maknanya anda tak fokus. Anda mungkin anggap bisnes ni setakat main-main. Jika anda sendiri tak serius dengan bisnes anda, orang lain pun pasti tak anggap anda serius nak berbisnes.
Maka orang pun tak berani nak pilih kita untuk mereka mulakan urusan jual beli. Rugi!
Sakit hatikan bila ada orang tanya "kau bisnes apa pulak sekarang ni?" Nampak sangat orang ramai asyik perhatikan anda dan tuggu anda jatuh untuk digelakkan.
Bisnes tanpa ilmu, begitulah! Main redah je, kalau ada untung nasib baik, dah rugi nak buat cemana...
Serius nak berbisnes? Serius nak jadi usahawan?
Cari mentor.
Cari ilmu.
Cari bisnes yang boleh jamin anda dapat sustain selama mana yang anda mahu.
Kakwid pilih Shaklee. Dah 5 tahun. Antara 12 bisnes yang Kakwid pernah buat, inilah bisnes yang paling tersusun dan menawarkan sehingga 10 jenis bonus.
Infiniti!
Syaratnya: bukan ikut ikutan, tapi kehendak diri yang kuat.
InsyaAllah.
07/03/2019

Tinggalkan Balasan

Tên của bạn *
Email *
Cảm nhận *