PARA ULAMAK NYATAKAN DENGAN JELAS ADALAH DILARANG UNTUK ORANG KAFIR MASUK KE DALAM MASJID JIKA MASUKNYA ITU DENGAN TUJUAN MENDAPATKAN MILEAGE POLITIK

PARA ULAMAK NYATAKAN DENGAN JELAS ADALAH DILARANG UNTUK ORANG KAFIR MASUK KE DALAM MASJID JIKA MASUKNYA ITU DENGAN TUJUAN MENDAPATKAN MILEAGE POLITIK.
Dengan itu adalah dilarang bagi ahli politik DAP (Hannah Yeoh, Sivarasa, Tony Pua, LGE, dll) untuk memasuki masjid dan adalah DILARANG BAGI KAUM MUSLIMIN MEMBERIKAN KEIZINAN untuk mereka masuk masjid. Perhatian kepada semua khusus ahli Amanah dan PKR, dilarang membawa mereka masuk dalam keadaan kamu tahu orang itu masuk untuk tujuan politik!
Saya kira begitu juga halnya dengan orang kafir menghadiri majlis berbuka puasa kaum muslimin. Jika kehadirannya sebagai helah untuk meraih pengaruh politik, maka ia adalah dilarang. Lagi-lagi ia sudah jelas kedegilannya atau permusuhannya terhadap kedudukan islam.
Saya tidak qiaskan hukum orang kafir menyertai majlis buka puasa dengan hukum orang kafir memasuki masjid. Saya cuma mengambil hukum umum larangan bersedudukan dengan orang kafir yang mahu membawa fitnah (kerosakan) pada agama kaum muslimin dan kedudukan mereka.
Wallahua’lam.
Ust Zaid Zainur Rashid
20/04/2019

Tinggalkan Balasan

Tên của bạn *
Email *
Cảm nhận *