PERTEMUAN RINGKAS YDP MPPUM DAN SAUDARA DANIEL

PERTEMUAN RINGKAS YDP MPPUM DAN SAUDARA DANIEL
Seperti yang disahut, pertemuan antara saya dan sdr. Daniel Mizan Qayyum baru sahaja selesai.
Pendirian saya mudah. TN50 masih dalam proses pengumpulan data, maklumat dan aspirasi anak muda. Sebagai mahasiswa, adalah penting untuk kita menyumbang kepada hasil dokumen akhir TN50 ini.
Memegang kapasiti YDP MPPUM, akan saya pastikan lebih banyak diskusi mengenai TN50 diadakan bagi memberi pemahaman yang jelas kepada sahabat-sahabat mahasiswa khususnya di UM.
Terima kasih sdr. Daniel atas kesepakatan yang dicapai. Saya hargai penerimaan saudara untuk menyahut saranan saya agar semua mahasiswa terlibat dalam proses awal TN50 demi kelangsungan negara.
25/02/2019
15 Komen:
Nur Izzati Suhaimi
25-02-2019, 02:05:27
???
Amirul Afiq
25-02-2019, 02:05:27
abang dan abang sentiasa betul
Aali Hatta Yusoff
26-02-2019, 04:25:38
???
Nasrullah Annuar
26-02-2019, 04:25:38
Jadi pimpinan kerajaan sekarang gagal untuk mencapai wawasan 2020? Aku pernah tanya face to face dengan datin paduka rebecca fatima sta maria (secgen MITI), tentang bagaimana progress Malaysia untuk ke wawasan 2020 (pada tahun 2013), dan mereka berkata kita on track. I guess not. Selagi rasuah berleluasa, selagi rakyat pelbagai kaum tidak bersatu. Semua hanya mimpi.
Capix
27-02-2019, 04:27:32
Selagi kita asyik mencari yang negatif dan terlupa yang positif, bagaimana mahu mencapai wawasan 2020 dan #TN50 sebagai kesinambungannya
Nasrullah Annuar
27-02-2019, 04:27:32
Bukan mencari yang negatif saudara capix. Tetapi kalau kita tidak mampu untuk bermuhasabah, apa kekurangan, apa yang perlu ditambah baik, apa yang menjadi cabaran, perihal dari kegagalan kerajaan melaksanakan wawasan 2020, kita akan terjurumus kepada cycle yang sama. One who doesn't learn from history, tends to repeat the history.
Mohamad Adham Kamarulzaman
28-02-2019, 04:24:16
wawasan 2020 bukan setakat di atas bahu kerajaan (walaupun masih bersangkut paut) wawasan jni juga diletakkan di atas bahu rakyat. Baca 9 cabaran untuk mencapai wawasan 2020, pelbagai cabaran yang Tun M dah gariskan, tepuk dada, tanay diri. 9 cabaran tu kita berjaya tangani atau tak sebelum menunding jari. Ambil contoh Jepun maju, bukan sekadar peningkatan tingkat ekonomi dan teknologi sahaja, tetapi banyak sisi lain juga yang mereka lebih terkehadapan, nilai, sikap, moral, etika, pendidikan, agihan ekonomi dsb.
Mohd Huzayev
28-02-2019, 04:24:16
????
Muhammad Hakim Bin Roslan
01-03-2019, 04:22:04
Tahniah hazwan. Ke mana mana pon masih smart dan berperwatakan pemimpin.Just nak nyanyi :"Baju bunga-bunga bukan tukang kebun juga~"
Aaron Denison
01-03-2019, 04:22:04
Man to man, great job Hazwan Syafiq and Daniel Mizan Qayyum on prioritizing the students at all levels in making sure that they voices are heard.
Syaiful Asyraff Kamarudin
02-03-2019, 04:19:47
Baik abe ???.. cenggini laahh. Lepasni den support pomade sikit. Kasi calit biar smart2
Affiq Nazir
02-03-2019, 04:19:47
Tahniah kerana mampu bersemuka dan berbincang. Semoga menjadi contoh ikutan.
Hasif Wan M
03-03-2019, 04:18:33
Tahniah sdr hazwan. Teruskan memimpin dengan penuh wibawa dan kaliber. Contoh yg baik utk mahasiswa. Tahniah jua buat sdr mizan. Raikan perbezaan demi kebaikan mahasiswa.
Shaqib Shahril
03-03-2019, 04:18:33
congrats on both Hazwan Syafiq and Daniel Mizan Qayyum live up the spirit of bipartisan
Muhamad Izzat