Puasa kali ni kurang meriah dengan polemik solat tarawikh

Puasa kali ni kurang meriah dengan polemik solat tarawikh. 8 rakaat ke 20 rakaat? Patut ke tak surau tu depa siap selang lagi dengan tazkirah, amalan mana ni? Tak ka bidaah?
Mungkin salah satu sebabnya, masyarakat masih rancak dengan bicara politik. Fenomenanya luar biasa. Bulan ramadan tak dirasai.
Ustaz ustaz jadi tidak lagi relevan. Maka, untuk mengembalikan polemik supaya para 'ostad' kekal relevan dan rasa mendapat tempat dalam masyarakat. Nah.
Aku bagi isu solat jumaat di hari pertama hari raya. Wajib lagi ka bila dah solat sunat raya?
UAI: https://m.youtube.com/watch?v=dVHU71oxWmQ
Dr MAZA: https://m.youtube.com/watch?v=GsSIJjupnU4
Dr RORA: https://m.youtube.com/watch?v=T-tfwR4N44Y
Dr AAM: https://m.youtube.com/watch?v=uf20XvpsLrc
Ustaz Adi: https://m.youtube.com/watch?v=hnBD8RZCK-0
Ustaz Rasul Dahri: https://m.youtube.com/watch?v=VGkfS87MtMU
-----
Kesimpulannya nak ikut mana? Wajib ka tidak?
Ikutlah mana hang nak ikut, yang penting yakin itu yang sohih dan tidak mengecam sehingga berlebih lebihan orang lain yang berbeza pendapat.
Enta sendiri pilih mana?
Pendapat al Albani lah boh. Jumaat tak payah, zuhur pun tak payah. Kita makan ketupat dengan rendang udahlah.
21/04/2019
2 Komen:
Farid Ajir
21-04-2019, 02:06:51
Masjid kat umah aku..Ahad - khamis 8 rakaatJumaat - sabtu 20 rakaat
Rodhi Rejab
21-04-2019, 02:06:51
Thanks for the multiple links of oendapat jumaat raya

Tinggalkan Balasan

Tên của bạn *
Email *
Cảm nhận *