Rakan2 Kita perlu ubah cara pendekatan politik kita meletakkan calon Setuju

Rakan2,
Kita perlu ubah cara pendekatan politik kita (meletakkan calon). Setuju? ????
Pada hemat saya, mereka yang akan dipilih untuk diletakkan sebagai MP ataupun ADUN perlu ada tambahan syarat baharu. Kita sering mengatakan pendidikan adalah penting, tapi mengapa kita tidak menterjemahkan dalam proses pemilihan pemimpin kita.
Syarat menjadi MP adalah mempunyai PHD dan ADUN mempunyai Degree (at least). Ini bukan soal bias, tapi kita harus percaya, ilmu mengajar seseorang individu itu untuk lebih berdisiplin mengurus dan menjaga tutur bicaranya. Jika kita sayangkan ilmu, kita harus meletakkan orang yang berilmu pada tempatnya.
Terima kasih pada yang sedar, dan serius melaksanakannya.
#Teknokrat
#GE14
#MalaysiaMemilih
See Translation
05/05/2019
10 Komen:
Faris Farouk
05-05-2019, 02:07:46
Bidin, dalam Gagasan Sejahtera tu ada 3 parti komponen, kan? Selain PAS, apa lagi 2 parti komponen dalam tu?
Afif Ganu
05-05-2019, 02:07:46
Ikatan dan berjasa
Hafizudin Yahaya
06-05-2019, 04:42:27
PAS, IKATAN, BERJASA.
Hudzaifah Shubli
06-05-2019, 04:42:27
Hmmm.. tapi Ada Yang berILMU.. tapi tak berakhlak.. n tak boleh SEMUA book smart.. tak Ada Yang street smart..
Hafizudin Yahaya
07-05-2019, 04:37:56
Yes. Soal kemungkinan semua ada.
Ahmad Nadzimuddin Muhamad Bustaman
07-05-2019, 04:37:56
Tra tanya org kg la dlu, org kg tak kisah pun pendidikan, hak oenting yang cakna sokmo pada rakyat
Hafizudin Yahaya
08-05-2019, 04:39:03
Yes, Itu pon perlu di consider terutama d kawasan kg, atau tempat mejoriti org Asli. Pendidikan masih bukan keutamaan. Maka, kaedah itu mesti berperingkat agar pembangunan pendidikan selari dgn pembangunan masyarakat juga.
Mat Jef
08-05-2019, 04:39:03
Apepon pas la bidin. Ahahah
Muhammad Farahi Arif
09-05-2019, 04:35:00
Kurang bersetuju. Ramai je leader yang hebat tidak punyai phd, even B.A. cthnya Mark Zuckerberg & Steve Job. & Even PhD dalam IT pun x mampu perform dalam bidang IT seperti mereka. Yang penting, dia cerdik la. Based on perlakuan & percakapan. Haha.
Anas Mohd Hairozi
09-05-2019, 04:35:00
Part ni aku setuju.Org berilmu dan ahli dlm ssuatu bidangnya lbih layak utk mentadbir. Cth: kabinet menteri kerajaan Kanada. Mmg superb.

Tinggalkan Balasan

Tên của bạn *
Email *
Cảm nhận *