Saya bodoh saya simpan dia bodoh dia tunjuk

-Saya bodoh saya simpan, dia bodoh dia tunjuk-
Saya sebenarnya sudah tidak berminat untuk mengulas sesuatu isu yang timbul dan tidak berminat untuk berbalah di laman ini. Cuma bila melampau saya rasa ingin berbicara walaupun saya ini hanya orang bodoh.
Saya lihat semakin melampau ustaz yang kononya 'Pakar Hadith' itu menfitnah. Menghentam orang di statusnya tanpa ada sikap 'Tabayyun'. Dia selalu canang bahawa kita perlu tabayyun. Walhal dia sendiri menyebarkan fitnah.
Selalu saja ingin cepat mengulas dan menjadi hero di facebook dengan merujuk sumber yang salah dan fitnah. Kononnya supaya ingin orang lihat "Akulah yang paling prihatin kepada Ummah", Sedangkan kerjanya hanya update status di FB, mencari followers dan "LIKE" sahaja.
Ulama' tersebut pergi ke sana atas tujuan usaha untuk membawa suara Ummah Syiria. Ulama' itu tidak bodoh pergi semata-mata untuk berbaik dan menyokong Syiah yang membunuh Sunni di Syria. Mungkin dia ke sana sekadar mengambil ruang menyampaikan mesej dan usaha mencari jalan penyelesaian.
Sedangkan saya tidak nampak apa-apa usaha "Dr itu" untuk ummah di Syiria. Yang saya lihat Dr itu hanya sekadar jadi jaguhan berbalah di FB saja. Padan buang masa begitu sahaja.
31/05/2019
20 Komen:
Abdul Fatah Fatihi
31-05-2019, 01:33:05
org jenis ada penyakit hati gopoh dan emosi mmg mcm ostad phd tu suka main terjah je buat keputusan sendiri....dari dulu lagi ostad Phd tu tak puas hati sgt dgn Pas, duk nasihat kt org suruh dgr dulu kedua dua pihak dlm sesuatu isu, tapi diri sendiri tak amalkan apa yg diucapkan, pastu Ego lebih...begitu lah jadinya
Hafiz Adnan
31-05-2019, 01:33:05
Jangan sangka orang ada PHD ni semuanya cerdik.
Raffie Mh
31-05-2019, 01:33:05
PHD....perasaan hasad dengki(tak pernah nya baik....hihihihi
Osly Osman
31-05-2019, 01:33:05
Sapa bg gelaran dia "pakar hadis"? Sbb ada phd
Hafiz Adnan
31-05-2019, 01:33:06
Mungkin pentaksub
Mohd Kamarul Ariffin
31-05-2019, 01:33:06
Jangan Tegur..Dye Ade PHD..Kite Orang Bodoh Je...#AwakAdeBrapePHD?
Akhi Akmal
31-05-2019, 01:33:06
Kesian...yg pngikut dia 2×5
Mohd Fuad
31-05-2019, 01:33:06
Dr gila
Effendi Al-Banjari Al-Kantani
31-05-2019, 01:33:06
Oohh..baru baca kat wall ahmad fairuz saad al takaful wa wahabbi
Haatim Roslan
31-05-2019, 01:33:06
Mohon link akhi..
Effendi Al-Banjari Al-Kantani
31-05-2019, 01:33:07
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1620421964650238&id=100000473500685
Ah Sangg AL Hadi
31-05-2019, 01:33:07
*Jawapan Pemergian TGHH ke Persidangan di Iran* Pemergian TGHH ke konferensi berkenaan adalah antaranya permintaan wakil Ittihad Ulama Muslimin daripada Iran, Dr Abdurrahman Bayraan (org sunni dan dilantik oleh Syeikh Dr Yusof Qardhawi) supaya dpt membawa suara kelompok Sunni yang berada di Iran bagi mengurangkan sedikit tekanan terhadap ahli Sunni yang berada dan menjadi rakyat Iran. Selain dari itu TGHH juga menjelaskan isu isu keganasan dan puncanya di waktu ini. TGHH juga memaklumkan pemergian beliau kepada Setiausaha Agung Ittihad Alami iaitu Prof Dr Ali Qaradaghi yg dtg ke KL bulan lepas, dgn hujah di atas. Jadi tak timbul ianya bercanggah dengan pandangan Syeikh Dr Yusof Qardhawi. Selain dari TGHH, antara tokoh Sunni lain yang hadir ialah Sheikh Dr Mustafa Ceric (Mufti Bosnia Herzegovina), Mufti Iraq, Wakil Hamas, Mursyid Am Saadat Party Turki, Sheikh Dr Taj El- Din Hilaly (mantan Mufti Umat Islam Australia), wakil dari Jamaat Islami Pakistan dan sebagainya lagi. Isu yang dibangkitkan mengenai apa yang berlaku di Syria dalam minggu ini adalah memerlukan kupasan dan analisa yang lebih mendalam, dan insyaAllah TGHH sendiri akan megupasnya secara bebas tanpa dipengaruhi oleh mana mana media antarabangsa atau mana mana pihak, berdasarkan gambaran yang lebih luas. Lajnah Hubungan Luar dan Antarabangsa PAS Pusat akan memaklumkan tarikh dan waktunya yang sesuai untuk program berkenaan. _Dr Ahmad Samsuri Mokhtar_ _Setiausaha Politik Presiden PAS_
Hafiz Adnan
31-05-2019, 01:33:07
Ye, baca dah bam mat. InsyaAllah, ambe masih ada sikap tabayyun. Ambe takkan mengulas melainkan dapat berita yang sahih.
Azizi Abdullah
31-05-2019, 01:33:07
Izin share lah kekanda Hafiz Adnan.Moga jd asebab sedor diri.
Hafiz Adnan
31-05-2019, 01:33:08
Jangan kekanda. Nanti kena serang dgn pentaksub dia. Ambe dakpe biasa kena sokmo doh. Hehe
Azizi Abdullah
31-05-2019, 01:33:08
Adat berjuang kena serang benda biasa..Biar nangis bersama2 kekanda Hafiz Adnan hehe
Mohd Aizuddin M. Zarudin
31-05-2019, 01:33:08
Hujah depa berpandukan status Khalid Ismath (yg dituduh Syiah) kononnya TGHH mesra dgn Syiah. Depa (W) juga selalu berkata pada awam Syiah selalu bertaqiyah, Syiah bertaqiyah pun depa percaya
Maszeli Mohammad Wee
31-05-2019, 01:33:08
Ms drmaza duk bgambar sakan dgn yahudi die xnk komen plk...?
Aidil Zahran
31-05-2019, 01:33:09
"Dr" yg trlajak bodo lg sombong
Syukran Helmi Alfitri
31-05-2019, 01:33:09
Pakar dalam fiqh berbaloh.

Tinggalkan Balasan

Tên của bạn *
Email *
Cảm nhận *

Artikel berkaitan