SEKADAR REMINDER Sesetengah orang bermati matian beri alasan untuk dia tak beli Takaful

SEKADAR REMINDER
Sesetengah orang bermati-matian beri alasan untuk dia tak beli Takaful.
Tak minat lah, takde duit lah, tak perlu lah, tak cukup Islamik lah, tunggu gaji naik lah, tengok kalau ada duit lebih lah, suami tak kasi lah, bini kata baik labur kat Tabung Haji lah, nak pakai duit pergi bercuti lah etc...
Hinggalah suatu hari dia disahkan menghidap penyakit kritikal atau penyakit berangkai, bermati-matian dia cuba mohon Takaful, namun semuanya reject belaka.
Maka dia pun mula menuduh syarikat Takaful ni hanya fikirkan untung saja, tak nak bantu orang yang sudah berpenyakit. Sedangkan ketika sihat, dia sendiri yang berkira nak beli Takaful dan rasa macam rugi bila takde claim apa-apa
Saya bukan nak minta sedekah
Saya nak elakkan awak dari meminta-minta suatu hari nanti ???
#Zurich
#Takaful
GAMBAR SEKADAR HIASAN
17/03/2019

Tinggalkan Balasan

Tên của bạn *
Email *
Cảm nhận *