Untuk renungan bersama Tun telah banyak melakukan kesilapan diera 22 tahun sebagai PM perwaja dan bank bumi hanya kesalahan kecil yg sengaja diungkit kerana mereka sudah muflis isu untuk memburukan Tun

Untuk renungan bersama.
Tun telah banyak melakukan kesilapan diera 22 tahun sebagai PM, perwaja dan bank bumi hanya kesalahan kecil yg sengaja diungkit kerana mereka sudah muflis isu untuk memburukan Tun.
Kesilapan Tun yg paling besar kerana menumpahkan kepercayaan pada manusia penderhaka berada dlm kabinetnya untuk untuk membina kekuatan politik.
Kesilpan Tun membina putrajaya dijadikan istana mengumpul kekayaan dan banyak lagi kesilapan Tun seperti membina lebuh raya, klcc protan dan lain yg penderhaka tidak ungkit.
Apa pun kesilapan Tun yg telah dimamah zaman tidak akan membunoh sokongan dan sanjungan rakyat. Tun tetap disanjung dan dihormati kecuali gulongan penderhaka dsn tidak tahu mengenang budi.
Tun tetap dihati rakyat sebagai pejuang yg tidak ada galang gantinya.
Allah panjangkan umur Tun untuk terus berbakti pada agama bangsa dan negara.
See Translation
23/02/2019
22 Komen:
Panji Kejora
23-02-2019, 02:04:53
Sindiran untuk ayam2 pemakan dedak,,,
Keria Sanawi
23-02-2019, 02:04:53
Mereka tidak jujur, semasa Tun masih PM kenapa tidak dipertikai malah dipuji melangit, semua isu basi ini diungkit satelah Tun tinggalkan umno.
Panji Kejora
24-02-2019, 04:24:22
Sudah jd budaya dlm umno tuan Keria Senawi,,masa berkuasa,,bukan setakat cium tangan jer,,kalau boleh bontot pn nk jilat,,tp bila dh hilang taring,,maruah akan di hinyak2,,Seolah mereka tidak pernah saling mengenal,,,
Fadzil Harris
24-02-2019, 04:24:22
Sindiran tapi fakta... oh malangnya species pendedak durhaka tidak akan faham yg tersirat.. hati & akal mereka berjerebu...
Keria Sanawi
25-02-2019, 04:22:34
Puak penderhaka cuba melupuskan segala jasa dan kebaikan Tun, tapi penderhakaan mereka tidak mampu memadam lakaran sejarah tidak akan berjaya membunuh sokongan rakyat.
Azan Zailani
25-02-2019, 04:22:34
Apa yg bertambah baik dgn memburuk2kn tun?Tun dah xde kuasa pun. Escort pun dah kna tarikIsu pokok, 1mdb & 2.6b x diselesaikn jugak.Klau tun dah xde pun, rakyat tetap tolak pm yg terbukti corrupt.Burukkn individu, makin ramai la tolak umno
Panji Kejora
26-02-2019, 04:20:13
Najib sendri dan di bantu konco2 rasuahnya yg merosakkn umno itu sendiri,,peringkat negeri n peringkat bahagian mengambil sikap wait n see,,bacul,,xda pendirian,,terlalu takut kehilangan pangkat dan kuasa,,,,mna2 cawangan yg cuba minta penjelasan,,akan dianggap pengkhianat parti dan tidak mengenang budi,,Apakah pengkhianat,,sekiranya minta penjelasan sesuatu perkara yg kita anggap tidak betul,,Umno kini ditunjangi oleh pemimpin yg tiada keihklasan,,tiada jati diri melayu,,tiada roh islamik,,Hanya di hiasi oleh pemimpin2 yg penipu,,dayus,,bacul,,,tamak,,Kalau ada pemimpin muda yg cuba hendak memperbetulkn kekurangan parti,,tidak seperti mna yg dikehendaki pucuk pimpinan akan dibenamkn riwayat politiknya,,,Setelah ramai AMT yg di pecat,,pengarah2 jabatan yg di pecat,,atau dlm bahasa umno,,di berhentikan,,menteri besar diturunkan tanpa sebarang alasan yg jelas,,Maka saya ucapkan tahniah dan syabas dato najib n menteri kabinet sekelian,,hangpa telah berjaya menamatkn sebuah parti keramat tertua di bumi melayu,,harap para penyokong umno sekelian,,jgnlah setia membuta tuli,,seperti tun tuah sehingga sanggup menikam kawan dari belakang demi darjat dan kuasa,,jadilah hang jebat yg berani menongkah arus menentang kezaliman dan kejahilan pemimpin,,#tuahdijulangjebatdikenang#
Keria Sanawi
26-02-2019, 04:20:13
Terbaik
Jantan Osman
27-02-2019, 04:22:11
SEKARANG MEREKA MENJADI MATA2 ATAU CCTV MENCARI KESILAPAN DARI DULU2 DAN SEKARANG BUKAN KERANA APA2 TAPI KEADAAN MAKIN GENTING DAN TERDESAK IBARAT TELOR DIHUJONG TANDOK MENANTI JATOH PECHAH KEHANCORAN
Keria Sanawi
27-02-2019, 04:22:11
Betul
Arhi Ismail
28-02-2019, 04:19:21
Sindir macammana pun buat tak tau saja fulus kan lebih penting ,kebanyakan org kan mahu kelihatan hebat, kaya raya di dunia ini
Keria Sanawi
28-02-2019, 04:19:21
Biar rakyat paham
Panji Kejora
01-03-2019, 04:17:45
Yups,,sindiran yg akan di susuli dgn tindakan,,,
Keria Sanawi
01-03-2019, 04:17:45
BERSATU dan BERSATU
Wanaty Omar
02-03-2019, 04:16:43
Kehidupan bagaimana wayang pentas yg kita sendiri melakunkannya... Kita tontoni dan lihat di pengakhiran cerita tetsebut...
Keria Sanawi
02-03-2019, 04:16:43
Ia bergantung kuat pada watak2 utama jika hasrat bersama diutamakan akhirnya akan berjaya
Mariani Ahmad
03-03-2019, 04:15:20
Saya setuju, apa yg awak katakan Tun silap menilai org tapi dia hanya manusia biasa tapi hati nya tulus ,Allah pasti bersamanya selalu kerana Allah maha mengetahui.
Keria Sanawi
03-03-2019, 04:15:20
Apa blh buat nasib Tun, jasa dan budi dibalas dengan caci maki, pada Allah jua kita pasrah.
Nizam Nazim
04-03-2019, 04:14:11
Perjuanganmu Kami Bersamamu
Abdul Wahab Jaafar
04-03-2019, 04:14:11
Bagi aku Tun M seorg Negarawan yg amat berjasa pd negara walaupun x terlps dr membuat kesilapan.namun Tun mungkin tlh menyedari kesilapan lalu dan berpeluang dan berusaha membetulkannya pd hari ini
Ishak Abu Bakar Lai
05-03-2019, 04:13:14
kalau tun nak membetulkan kesilapan nya,,kenapa x berubah dari dulu,,skrg dia nak jadi penentang kerajaan pula,bukan kah itu durhaka nama nya.
Mohd Faizal Zulkefli
05-03-2019, 04:13:14
Masa tun nak buat putrajaya... Pas bukan main bangkang.PRU LEPAS DEPA NAK TAWAN PUTRAJAYA. PELIK TAPI BENAR

Tinggalkan Balasan

Tên của bạn *
Email *
Cảm nhận *